söndag 5 februari 2012

Ibland kan man bli trött...

Just nu finns det saker och ting som jag mer eller mindre är väldigt trött på. Därför följer här en sån lista och jag bör kanske påpeka att det inte finns någon rangordning mellan de respektive punkterna.

1. Min förkylning. Den har inte varat så länge och jag vet ju att den är av övergående natur, men ändå.

2. Syrien. Jag blir så trött på alla diktatorer som förtrycker sitt eget folk, men jag blir egentligen ännu tröttare på de som håller förtryckarregimerna under armarna, i det här fallet Ryssland och Kina. Men - större dikatatorer har ju fallit, så....

3. Kristdemokraternas nya familjepolitiska program. Det är i och för sig ok att tycka som KD gör. Som liberal så är inte jag den som säger att man inte får tycka så. Men om man gör det, så måste man också samtidigt erkänna att man är för en politik som gör att fler kvinnor kommer att vara hemma med sina barn i förhållande till männen. En del kvinnor vill säkert det, men det kommer då också att leda till en mer ojämställd arbetsmarknad, till kvinnornas nackdel.

4. Dödsskjutningarna i Malmö. De är väl egentligen mer oroväckande än något annat. Att polisen inte heller ger besked om vad för typ av skutningar det är, innebär än mer oro. Jag menar, är det kriminella gäng som håller på eller vilka är det som skjuter?

5. Kylan. Jo, jag vet, jämför man med Kvikkjokk så är ju våra ca 10-12 minusgrader rena sommarvärmen. Men jag har inte bett om att få det kallt, jag har inte ens bett om att få vinter!

6. Melodifestivalens första deltävling. Kan vi inte bara slippa artister som Sean Banan och Torsten Flinck. Vad ska övriga Europa tro, om olyckan skulle vara framme?

Om nu någon tycker att jag klagar för mycket, så kan jag ju avsluta med något jag tycker är bra! Härligt att Sverige vann VM-guld i bandy!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig absolut på de flesta punkterna men särskilt det sista. Hade aldrig end hört talas om Bananen men att han skulle bara omtyckt av 5åringar verkar oroande det är på - han är ju pedofil!

    SvaraRadera
  2. Jag tror i och för sig inte Sean Banan är pedofil, men någon bra låt hade han inte.

    SvaraRadera