söndag 11 mars 2012

Melodifestivalbetraktelser

Så har det då återigen varit melodifestivalfinal här i Sverige och jag hade inte Loreens låt som den bästa, men tycker ändå att hennes låt var helt ok. Inget att skämmas för ute i Europa, som det hade varit om Torsten Flinck eller Björn Ranelid hade vunnit. Då hade jag inte ens sett på den internationella finalen, vare sig semifinal eller final, men nu känns det att jag helt klart kan hålla på Sverige även den här gången. Det har ju funnits gånger då jag inte har kunnat det. Jag säger bara Anna Bergendahl…

Jag hade Danny som segrare och tycker lite synd om honom för att han nu har kommit tvåa i tävlingen två år i rad. Men, om inte jag minns helt fel, så fick ju Lena Philipsson tävla i slutfinalen först på fjärde försöket. Så jag hoppas det blir Dannys tur någon gång.

I ärlighetens namn så hade jag fler låtar före Loreens i mitt protokoll, men som sagt, för mig är det en ok låt att skicka iväg till Baku. Även den internationella juryn hade ju Loreen som vinnare, vilket talar för att låten i varje fall inte helt och hållet kommer göra bort sig där borta i Azerbaijan.

Lycka till Loreen! Jag håller på dig från och med nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar