söndag 2 juni 2013

Göteborg!

Jag och min fru har varit på en fyra dagars lång semester i Göteborg! Det är väl kanske inte så många som tycker det är särskilt märkvärdigt. Men det är det för mig!

Jag är vad man skulle kunna kalla för ett sommarbarn av Göteborg. Min mamma och jag var alltid på besök hos min morbror och moster i Göteborg under mina uppväxtsomrar, så jag har en speciell kärlek till rikets andra stad. Det är givetvis härifrån jag fått mitt spårvagnsintresse och det kanske är just spårvagnarna som gör Göteborg så pass mysig som jag tycker att stan är.

Eftersom besöket var en födelsedagspresent till min fru, så bodde vi fint på Gothia Towers och bl a så åt vi en underbar middag på en fiskrestaurang, Fiskekrogen, (eller om man så vill, på Göteborgska, Feskekrogen) som jag starkt kan rekommendera.

För övrigt så var vi ganska så turistaktiga, bl a så åkte vi Paddan. Den har jag inte åkt sedan jag var liten. Tack alla underbara göteborgare för en härlig semester i er stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar