söndag 10 mars 2013

Liberalt Riksmöte och Melodifestival

Först av allt - tack till alla underbara folkpartister (över 700 personer) som liksom jag i två dagar deltagit i Liberala Riksmötet i Västerås! Ett extra tack till Jan Björklund och Maria Arnholm för två bra och inspirerande tal!

I min blogg från förra veckan så utlovade jag kommentarer kring den svenska finalen i Melodifestivalen. Utfallet blev tämligen överaskande för de flesta. Låten "You" med Robin Stjernberg tillhörde ju inte de favorittippade och jag trodde inte heller att han skulle vinna. Att jag inte trodde det berodde nog mest på att låten hade gått via Andra chansen och det är nu första gången en sådan låt vunnit. För min del trodde jag mer på Ulrik Munther, David Lindgren, Anton Ewald eller Yohio, med (kan jag nu avslöja) Ulrik som min favorit bland dessa fyra.

Men Robin Stjernbergs låt är bra och en fullgod representant för Sverige i den stora finalen. Att dessutom de internationella jurygrupperna hade hans låt först, borgar för att den är klart gångbar bland de andra länderna och att vi därmed borde kunna få en relativt framskjuten placering. Men det är givetvis svårt att veta, så länge som vi inte har hört de andra ländernas låtar. Hur som helst - lycka till i finalen Robin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar