söndag 3 mars 2013

Idrott och nästa helg

Det har varit svårt att nu i helgen inte ägna sig åt idrott. Ja, alltså, att titta på idrott. Visserligen simmade jag i sakta mak på Forsgrenska badet (se bild här nedan) i fredags morse, men det var nu inte riktigt det jag menade, utan de tävlingar i Fri idrott och på skidor som har hållits nu i helgen.

Simhallen2

Det är glädjande med svenska medaljer, vilket det blev i båda dessa idrotter. Men gladast är jag faktiskt åt att AIK:s herrinnebandylag (se lagbild här nedan) slog topplaget Storveta på bortaplan i Uppsala. I nuläget kan det liknas vid att Sverige skulle slå en av toppnationerna i fotboll. Så stort är det! Bara så ni vet!

Herrlaget - 2012/13 - Foto: Idrottsfoto

Imorgon återgår vi till vardag. Men nästa helg blir det två stora händelser för mig, för övrigt av vitt skilda slag. Dels har Folkpartiet sitt årliga liberala riksmöte, den här gången i Västerås. Dels så går den svenska finalen i Melodifestivalen. När det gäller det sistnämnda, så är det numera ganska så låga odds på att det blir en kille som kommer representera Sverige i eurovisionsschlagerfinalen i Malmö senare i vår. Jag tror och hoppas att det blir en tämligen ung kille som kommer vinna den svenska uttagningen. Ulrik Munther, David Lindgren, Anton Ewald eller "japanske" Yohio får mina tips. Vi får se nästa helg om jag får rätt. Vem min speciella favorit är av de här fyra? Nja....ni kan ju få gissa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar