söndag 27 oktober 2013

Folkpartimedlem? Rösta i provvalet!

Folkpartiets provval i Stockholms stad pågår just nu och avslutas den 4 november. Jag vill på detta sätt uppmana alla folkpartiets medlemmar i Stockholms stad att rösta i provvalet.

Det finns en rad kandidater att rösta på. Själv kandiderar jag till landstingsfullmäktige under min paroll ”Erfarenhet och förnyelse”. Visst behöver vi nya personer med härliga fräscha idéer i landstinget, men vi behöver också personer med erfarenhet. Jag är en sådan person!
Men jag står inte bara för erfarenhet, utan också för förnyelse! Det är dags för en radikal satsning på kollektivtrafiken! Spårväg city måste byggas klart och på sikt måste samtliga stombusslinjer omvandlas till spårvägar, med start av linje 4. Vi måste överlag satsa mer på spår, även tunnelbana. Bilarna måste radikalt minskas i Stockholms centrala delar och bussar ska trafikera mer i ytterområden och mindre i innerstaden. 

En provvalsröst på mig innebär både erfarenhet och förnyelse!
Läs gärna mycket mer om mig och min kandidatur på min hemsida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar