söndag 6 oktober 2013

Olov - kandidat till landstingsfullmäktige + några kommentarer till andra FP-bloggar

Nästa helg är det ett internt mingel för alla folkpartister, där alla kan mingla med oss som har tänkt att kandidera till landstingsfullmäktige i valet nästa år och då inför det stundande provvalet som hålls om några veckor. Jag är en av kandidaterna vid detta mingel.

Min slogan för detta provval är "Erfarenhet och förnyelse". Jag har varit med länge i politiken och har därför skaffat mig en ganska stor erfarenhet av hur landstinget fungerar. Samtidigt är jag en förnyare, på så sätt att jag ganska så radikalt vill lägga om trafikpolitiken. Vi måste en gång för alla komma bort från bilsamhället. Framtidens Stockholms län och framförallt Stockholms innerstad måste mer präglas av kollektivtrafik och då spårbunden sådan. Därför vill jag att samtliga stombusslinjer i innerstaden snarast möjligt konverteras till spårvagn.

Om alla vi som vill bo i Stockholm också ska få chansen att göra det, så måste denna omvandling ske nu.

Läs gärna mer om min kandidatur på min hemsida.

Jag vill i övrigt här på min blogg propagera för två av mina partikamrater. Folkparitets landstingsråd Anna Starbrink har skrivit på sin blogg om en satsning på specialsjuksköterskor, t ex sköterskor inom neonatalvården (vård av för tidigt födda barn). Detta är en utmärkt satsning och jag hoppas att vi någon gång i framtiden kan få en neonatalavdelning på alla våra akutsjukhus, även den i Södertälje.

Avslutningsvis har Rasmus Jonlund skrivit bra på sin blogg om flyktingkatastrofen i Italien. Läs och begrunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar