måndag 31 augusti 2009

Mitt senaste nyhesbrev

Ungefär en gång i månaden ger jag ut ett nyhetsbrev till en rad premumeranter. Jag publicerar också hela nyhetsbrevet på min hemsida.

Här nedan följer ett utdrag ur mitt senaste brev:

Adam Cwejman är nyvald förbundsordförande i Liberala Ungdomsförbundet (LUF). I en intervju i Dagens Nyheter säger Adam bl a ”att det är upp till oss (d v s LUF) att säkra alliansens trovärdighet i integritetsfrågor genom att få Folkpartiet att inse vad som krävs för att vinna den nya internetgenerationens hjärta”.

Jag själv och flera andra äldre kan ibland skaka på huvudet när det gäller några av våra ungas åsikter i olika frågor, men min erfarenhet säger att det ungdomsförbundet tycker måste tas på största allvar. Folkpartiets ungdomsförbund (oavsett om det har förkortats FPU eller LUF) har alltid haft som sin största uppgift att driva på det oftast mer trögstartade moderpartiet. Så har det varit i många frågor, framförallt de internationella. Men i grunden finns något mer allvarligt som vi inom de flesta partier måste ta på allvar. Samtliga partier (förutom miljöpartiet och piratpartiet) har en större andel väljare hos de äldre. På sikt måste vi få en större andel av de yngre. Det innebär att vi måste göra politiken mer lättillgänglig och till viss del också mer anpassad, för att locka fler unga väljare.

Om ni vill läsa hela intervjun i DN med Adam Cwejman, så finns den här nedan.
http://www.dn.se/nyheter/politik/ung-liberal-vill-se-fp-vinna-internetgenerationens-hjarta-1.926848

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar