torsdag 16 september 2010

Socialdemokratiska "undersökningar" och Invigning av Sorunda vårdcentral

Desperation är just nu bara förnamnet på det som socialdemokraterna håller på med. Jag undrar vad som kommer härnäst? Jag har tidigare skrivit om tveksamma tillvägagångssätt och direkt valfusk i vissa kommuner, t ex Huddinge. Expressen publicerar idag en "undersökning" som redovisar en minskning av skillnaden mellan blocken till bara ca 2% till förmån för Alliansen. I en kommentar till undersökningen säger Novus:

"Novus har en uppfattning om läget i väljaropinionen och det är den väljarbarometer som TV4 Nyheterna publicerar. Idag har tidningen Expressen en artikel som refererar till en Novusundersökning. Som läsare kan man uppfatta att det handlar om en väljarbarometer. Detta är felaktigt. Novus uppfattning är att siffrorna i artikeln inte avspeglar den aktuella väljaropinionen."

Läs gärna Rasmus Jonlunds blogg i samma ämne.

Jag noterar också att den mest arroganta av alla socialdemokrater som jag vet om (det finns många att välja mellan) är tillbaka i rampljuset, nämligen förre statsministern Göran Persson. Bara det är ett tecken på att desperationen i stort sett är hundraprocentig Göran Persson tar plats, är som sagt arrogansens stormästare, men är också förknippad med valnederlaget i förra valet. Ibland undrar jag hur sossarna tänker?

Själv har jag ägnat eftermiddagen åt att inviga Sorunda vårdcentral. Centerpartisten Raymond Svensson skriver om invigningen på sin blogg. Där kan du också se en bild på mig när jag skär av invigningsbandet med en skalpell(!)

Det är med oerhörd glädje som jag konstaterar att Sorunda nu fått sin vårdcentral tillbaka. Under förra mandatperioden stängde den rödgröna majoriteten den vårdcentral som då fanns. Nu har vi, med hjälp av uppsatta regler för filialmottagningar, sett till att den kommit tillbaka. Att minnas i det här sammanhanget är att det var först när vi i Alliansen införde Vårdval Stockholm som läget ljusnade för Sorundaborna och f ö även för resten av Nynäshamn, som var underförsörjt när det gäller vårdcentraler. Det är stor glädje i Sorunda idag och det är inte de rödgrönas förtjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar