söndag 22 september 2013

Sjötrafikens öde avgörs imorgon, lite propaganda för mig själv, samt en glad trafiknyhet

Imorgon är det ett extra sammanträde med Stockholms läns landstings trafiknämnd. Det blir ett minst sagt spännande möte. Som ersättare i nämnden kommer jag att få uppleva något som inte är så vanligt, nämligen att ett mycket viktigt ärende inte är avgjort på förhand, nämligen den om upphandlingen av vår sjötrafik i länet.

Folkpartiet har hela tiden kämpat för att värna sjötrafiken i skärgården! Vi slår vakt om en bra sjötrafik och vi har därför sagt nej till försämringar av trafikutbudet och tidtabellerna. Vi har ställt krav på garantier innan den nya skärgårdsupphandlingen avslutas! Hur det kommer att gå är i högsta grad oklart. Jag hoppas att förnuftet segrar!

Idag har jag gjort en rejäl omarbetning av min hemsida, för att anpassa sidan till det kommande provvalet. Bland annat så har jag under sidan "Olov - Kandidat till landstingsfullmäktige 2014" talat om lite grann om min bakgrund och vad jag vill med min kandidatur. Du kan läsa mer om mig på  http://www.folkpartiet.se/olov

Avslutningsvis är det glädjande att konstatera att det blir fortsatt pendeltågstrafik till Gnesta även i fortsättningen. I den ursprungliga tågplanen som presenterades av Trafikverket under våren hade all pendeltågstrafik på sträckan Järna via Mölnbo till Gnesta dragits in med hänvisning med hänvisning till kapacitetsbrist på Västra stambanan. Nu står det klart att det finns plats för alla de 22 tågen som SL och trafiknämnden ursprungligen planerade för. En självklarhet kan man tycka, dock ej för Trafikverket, som här fick backa, till glädje för alla berörda resenärer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar