tisdag 15 december 2009

Ordningen i Penisionärspartiet i Södertälje är återställd!

Jag har tidigare här på min blogg kommenterat det som hänt angående Pensionärspartiet (PP) i Södertälje. Länstidningen har tidigare rapporterat om de märkliga turer där styrelsen för PP beslutat att sparka sin nuvarande gruppledare Berit Lagerwall och istället på den posten sätta in Sten Lundin. Detta skulle ha skett från årsskiftet.

Nu återkommer Länstidningen med ytterligare information. I sin ledare skriver tidningen idag att saken nu fått en helt annan vänding. Den nuvarande gruppledaren Berit Lagerwall har nämligen på ett medlemsmöte fått fullt förtroende för att få fortsätta som gruppledare och medlemmarna kör därmed över sin egen styrelse, där f ö Sten Lundin sitter med.

I den kommentar jag gav kring detta förra gången så ifrågasatte jag just att det var styrelsen som fattade beslutet om att avsatta Lagerwall och inte medlemmarna. Nu har Pensionärspartiet gjort det som är praxis i alla partier, nämligen att efterfråga just medlemmarnas åsikt och de har nu givit Lagerwall fortsatt förtroende. Berit Lagerwall är därmed att gratulera!

Som medlem i ett annat politiskt parti så kanske jag inte bör ha någon åsikt om de inblandade personerna, men jag kan ändå inte hålla mig från att säga att om jag hade varit medlem i Pensionärspartiet i Södertälje, så hade jag nog i alla fall försökt att se till att den nuvarande styrelsen byts ut. De verkar ju vara minst sagt inkompetent för sin uppgift. Vem vet, det kanske är en och annan medlem i PP som funderar på den saken just nu?

2 kommentarer:

  1. LAGERWALL är fortfarande utesluten annser jag och kalla den sittande styrelsen är inkompitent nej då skulle dom ej fått förtroende att sitta kvar. Du vet nog inte hela historien så sluta att sprida rykten det är så skolungdommar gör när man mobbar någon, Är det så att ni FP inte vill skall förekomma i skolar, så ta reda på fakta innan du uttalar dej.

    SvaraRadera
  2. Hej du anonyme!
    Eftersom jag inte är medlem i Pensionärspartiet i Södertälje (vilket du verkar vara och då kan det väl vara läge för dig att tala om vem du är!)så vet jag ju inte vad som hände på det möte som LT kommenterar. Men det kan ju inte innebära att jag för den skull inte skulle ha rätt att kommentera det som händer i Pensionärspartiet.

    Jag anser inte heller att det är att sprida några rykten. Det enda jag gör är att kommentera det som händer inom Penionärspartiet och att sedan jämföra det med mobbning är ju fullkomligt absurt. Vem är det jag mobbar?

    Jag anser fortfarande att styrelsen i Pensionärspartiet är inkompetent och jag anser dessutom att jag har rätt att tycka så.

    SvaraRadera