måndag 11 januari 2010

Kommer bonusarna i bankerna att upphöra nästa år?

Nytt år och nya tag! Efter några veckors semester, varav en vecka på Kanarieöarna, så är det åter dags att återvända till vardagen.

Bland annat Svenska Dagbladet kan idag rapportera om att bonusregnet forsätter över de anställda inom finanssektorn, trots att det är vi skattebetalare som har säkrat deras fortsatta existens. Man kan bli arg för mindre. Det intressanta är att man försvarar detta med ingångna avtal som bygger på tider då bankerna med flera gick bra. Det ska därför bli oerhört intressant att se vad som händer nästa år, då det enligt den principen ska vara avtal som bygger på de dåliga tiderna. Kommer man då att inte ta ut några bonusar alls. Enligt principen borde det vara så, men det tror jag först när jag ser det.

För övrigt kan jag nu notera att GM lägger ned SAAB. Därmed finns det fog att tro att GM spelade ett spel för galleriet (oavsett vad s k amerikanska experter anser) och att de väl passar på min "dissningslista". Ännu en gång säger jag; för min del får gärna hela GM gå i konkurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar