lördag 17 oktober 2009

Adam Cwejman har rätt och influensan allt närmre!

I senaste numret av tidskriften NU intervjuas nye LUF-ordföranden Adam Cwejman. I intervjun så upprepar han en hel del av det han sa i en intervju i Dagens Nyheter för en tid sedan.

Att Adam tycker att folkpartiet ska försöka vinna de ungas hjärtan är naturligtvis självklart för en LUF-ordförande. Fast nu har han ju dessutom helt rätt! Det har jag skrivit om förut här på bloggen, men det tåls att upprepas. Vi äldre måste lyssna på de yngre. Det gällde när jag själv var ung liberal och det gäller även nu. Folkpartiets ungdomsförbund (oavsett om det har förkortats FPU eller LUF) har alltid haft som sin största uppgift att driva på det oftast mer trögstartade moderpartiet. Så har det varit i många frågor. Vi måste få en större andel yngre, vi måste göra politiken mer lättillgänglig och till viss del också mer anpassad, för att locka fler unga väljare.

I NU-artikeln så har Adam några tips till oss äldre folkpartister, bl a att det är de yngre som bör informera om partiet ute i skolorna och att vara på nätet där yngre ofta är. Det första har jag alltid tyckt, oavsett vilken ålder jag själv varit i. När det gäller det andra så får Adam nog tipsa oss äldre. Jag vet några siter, men det finns nog fler. Hjälp oss Adam!

Jag har tidigare kommenterat svininfluensan i Skellefteå. Nu konstaterar jag att den kryper närmare och närmare. Länstidningen kan nu rapportera om att det första fallet i Södertälje har upptäckts. Jag kan låta lite tjatig, men jag säger bara; gå och vaccinera er, när ni får möjlighet till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar