torsdag 3 september 2009

Logiskt att friidrotten får vara kvar på Stadion

Igår kom beskedet att Djurgården fotboll ger upp sina försök att göra om gamla olympiastadion till en fotbollsaréna. Det gör att vi som gillar friidrott kan få chansen att få se även den idrotten i Stockholm även i fortsättningen.

Som AIK:are är jag givetvis ingen stor vän av Djurgården. Jag behöver väl egentligen inte säga mer än så. Men deras planer på att göra om Stadion till att enbart bli en arena för fotboll har jag ogillat inte bara av det skälet, utan allra mest p g a att friidrotten då blir utan hemvist i Stockholm. Nu flyttar Djurgården med sin fotboll till Östermalms IP och det var väl minst sagt för väl.

I det här sammanhanget skall man också ära de som äras bör. Förutom att nu Djurgården har kommit till insikt, så vill jag även tacka kultur- och idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP) för att ha lotsat den här frågan framåt, på ett för friidrotten väldigt positivt sätt.

Om du vill läsa fler kommentarer i detta ämne ber jag att få hänvisa till en DN-artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar