fredag 25 september 2009

Maria Wallhager (FP) kandiderar inte i valet 2010

sin blogg medddelar idag Maria Wallhager (FP), landstingsråd och ordförande för folkpartiet i Stockholms län, att hon inte kandiderar till valet 2010. För många kommer säkert hennes beslut oväntat. Det gjorde det för mig också, även om Maria meddelade mig sitt beslut för några veckor sedan.

Jag tycker det är tråkigt och kommer med största sannolikhet att sakna Maria i den politiska debatten, även om hon naturligtvis kan komma att ta sig en mer friare roll efter valet 2010, om hon så skulle vilja. Men Maria om någon, hon är ju utbildad sjuksköterska, vet med sig att med tanke på hennes hälsa, så är det bäst att nu göra en paus från den hetaste politiska omgivningen.

Till Maria personligen (om än även så här officiellt) vill jag säga att jag kommer att sakna dig inom politiken, men kommer förhoppningsvis ha kvar dig som en god vän. Som det sistnämnda har du varit ovärderlig och personligen hjälpt mig i jobbiga situationer. Jag hoppas få den hjälpen och stödet även i fortsättningen. Tack Maria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar